Jul 12, 2008

Statoil overrasker stadig

Vi har eleve typer kunder innom på statoil:

Gladpromp-kunden - det er de som ler av absolutt alt. Selv bare av en serviett som ligger på gulvet er hysterisk morsomt. Virker som de prøver alt for å få kassedama til å le.

Hyggelige-kunden - smiler ofte falskt, takker, og prøver i presse fram en latter.

Overhyggelige-kunden - takker for absolutt alt! kvitteringen, pengene, maten, servitetten, ketchupen, sennepen, alt!

Sutre-kunden - er sur i snakkmåte, kroppsspråk, holdning, og sier aldri "hei" tibake.

Klagemerra-kunden - alt er galt. Pølsa ligger feil vei, den er for for varm, for mye eller for lite stekt, pølsa er for dyr(noe vi ikke kan gjøre noe med), samt bensinprisen(selv om kunden ikke skulle ha bensin), doen er skitten, venting på mat tar for lang tid, osv.

Jeg-klarer-aldri-bestemme-meg-kunden - kunden kommer gjerne til kasse, også "vent litt, jeg må ha noe mer...", kunden tar seg en runde rundt i butikken, mens køen bak bare blir lengre og lengre.

Standar-kunden - kommer inn, kjøper det èn vil ha, smiler, sier "hade", og går igjen.

Faste-kunden - kommer innom hver dag, kjøper dagens avis e.l., bruker kassedamens navn, og slår av en prat om hvordan det er på statoil i dag.

Kaffi-kunden - innom, henter kaffi, går igjen.

Pratsomme-kunden - kunden har tydeligvis ofte behov for å prate, og få snakker om seg selv, og det som bryr en akkurat nå.

Stumme-kunden - kassedame sier "hei, kan jeg hjelpe deg med noe?", spør de obligatorise spørsmålene, sier "ver så god" når en gir pengene, smiler og ønsker en god dag, ingen respons!

Kjenner du deg igjen i noen av disse?

2 comments:

Brynhild Marita said...

hehehe.. Ikkje verst. Ej håpe ej e Standard-kunden. Men ej e virkeli ikkje sikker...:)

Anonymous said...

Du kan regne med at du har en standard mamma...